Pravilno uživanje sadja

Ali ste vedeli, da je

pomembno kako in kdaj uživamo sadje?

Jejte sadje na prazen želodec
Predvidevam, da ste v poplavi najrazličnejših člankov v zvezi z zdravo
prehrano, nekatere od spodaj navedenih zadev že prebrali ali slišali, ampak
nikoli ne škodi, da malo obnovimo znanje. To, da sadje umijemo, ga olupimo in
zaužijemo, praviloma ne pomeni »jesti sadja«, ampak je izrednega pomena, kdaj
in kako ga zaužijemo. Svoje prednosti pa seveda prinaša tudi nakup ekološkega
sadja, ki vam pri uživanju sadja še doda dodano vrednost pri zdravilnih učinkih
na vaše telo.

Jejmo sadje pravilno
Kaj to pomeni?...
To pomeni predvsem to, da sadja naj ne bi uživali po obroku, ampak bi ga

naj zaužili vselej le na prazen želodec. Če boste osvojili uživanje sadja na ta
način, bo to ključno za razstrupljevanje vašega sistema, saj vas bo oskrbelo z
veliko energije. Le malo med nami se nas zares zaveda, da je sadje
najpomembnejša hrana in zakaj, če je tako, temu ne posvečamo več pozornosti? Dovolite,
da vam predstavim le en dokaz, zakaj je pravilno uživanje sadja tako pomembno.
Če npr. pojemo dva koščka kruha in zatem rezino sadja, to pomeni sledeče:
rezina sadja, ki smo jo pojedli za koščkoma kruha ne more hitro skozi želodec v
prebavila, zato ves obrok začne razpadati, trohneti in se spreminjati v kislo
gmoto. Tako se v trenutku, ko pride sadje v želodcu v stik s prebavnimi sokovi
začne celotna zmes kvariti….

Ravno zaradi tega je tako zelo pomembno, da jemo sadje na prazen želodec
ali pa pred jedjo.

Ne malokrat slišimo koga, ki reče, da ima probleme z napihnjenostjo npr.
če poje melono, ali kakšen drugi sadež. Teh težav nikakor ne bi imel, če bi
sadež jedel na prazen želodec. Napihnjenost nastane zato, ker se sadje pomeša z
razkrajajočo drugo hrano in povzroča nastanek plinov. Sivenju las, plešavosti,
živčnim izbruhom, temnim kolobarjem pod očmi, vsemu temu bi se lahko izognili,
če bi uživali sadje na prazen želodec. Zanimivo a ne?

Res je, da je nekatero sadje bolj kislega okusa a glede na raziskave Dr. Herberta Sheltona deluje v telesu alkalno – npr. pomaranče, limone….

Pitje sadnih sokov
Če ste bolj zagovornik pitja sadnih sokov, vedno pijte le sveže sokove.
Ni priporočljivo pitje sokov iz konzerv, prav tako tudi ne pitje pregretega
soka. Tudi kuhanemu sadju se izogibajte, saj se med kuhanjem sadja, izgubi
večina hranljivih snovi, ki jih vsebuje surovo sadje. Kuhanje uniči vitamine.
Ko pijete sadne sokove, jih je dobro piti po požirkih, tako da ga nekaj časa
zadržite v ustih, da se premeša s slino in ga šele nato popijete. Odločite se
lahko tudi za 3 dnevno sadno kuro, s katero si prečistite telo. Če boste
upoštevali nasvet, boste presenečeni, ko vam bodo prijatelji zavidali vaš
bleščeči videz.

Vsebnost posameznih sadežev:


KIVI:
Majhen, a mogočen. Je dober vir fosforja,
magnezija, vitamina E in vlaknin. Njegova vsebnost vitamina C je dvakrat višja
kot pri pomaranči.

JABOLKO:
Zelo dobro nam je znan rek, ki pravi da eno jabolko
na dan odžene zdravnika vstran! Čeprav ne vsebuje veliko vitamina C, ima mnogo
antioksidantov in flavnoidov, ki povišajo aktivnost vitamina C in tako pomagajo
znižati tveganje za nastanek raka na črevesju, srčnega napada in kapi.

JAGODA:
Pravijo ji tudi zaščitno sadje; jagode imajo
najvišjo vsebnost antioksidantske moči med pomembnejšim sadjem in varujejo telo
pred prostimi radikali, ki povzročajo raka.

POMARANČA:
Najbolj sladko zdravilo. Če zaužijete 2 do 4
dnevno, lahko z njimi preženete prehlad, znižate holesterol, zaščitite ledvice
in celo raztopite ledvične kamne in tudi znižate tveganje za nastanek raka na
debelem črevesu.

LUBENICA:
Je najboljše sredstvo proti žeji. Sestavljena
je iz 92 % vode in vsebuje velikansko količino glutoatina, ki pomaga pri izgradnji
imunskega sistema. Lubenice so tudi dober vir likopena – oksidanta, ki pomaga
premagovati raka. Druga hranila, ki so jih našli v lubenici, sta še vitamin C
in fosfor.

GUAVA IN PAPAJA:
Sta vsekakor sadeža, ki odneseta glavno
nagrado glede njune vsebnosti količine vitamina C. Guava je bogata tudi na
vlakninah in pomaga proti premočnemu potenju. Papaja je bogata na karotenu, kar
je dobro za oči.


Iz navedena lahko ugotovimo, kako pomembno
vlogo ima v našem življenju pravilno uživanje sadja in kakšen zdravilni učinek
ima na naše telo. Seveda pa je pomembno tudi to, da uživamo sezonsko sadje,
torej tisto, ki v določenem letnem času uspeva. Naj bo pravilno uživanje sadja
od zdaj naprej vaša razvada in privoščite svojemu telesu vsako jutro kozarec
zdravilnega soka iz sadja, ki vam bo poživilo vaše telo in duha, pa tudi
prijatelji, vam bodo zavidali vaš videz in počutje. Zakaj bi to vedeli in
počeli le drugi, sedaj lahko tudi vi. Jaz sem začela s pripravo sadnih sokov
pred šestimi leti in moja pozitivna izkušnja me je vsekakor prepričala, da je
vredno. Torej, če ravnokar berete zadnji stavek tega članka, nevednost več ni
izgovor, da od zdaj naprej ne bi pravilno uživali sadja, ali pač? Odločitev je
vsekakor vaša.

Prenesi
0 0
Feed